17 Nisan 2019 Çarşamba

Sizi Nasıl Bilirler?

İnsanlara sorsanız, sizin hakkınızda neler söylerler düşündünüz mü hiç?
Yani dışarıdan, başkalarının gözü ile nasıl biri olarak görünüyorsunuz merak etiniz mi?
Peki desem ki aslında binlerce siz varsınız...
Nasıl mı?
Çok basit...
Sizi tanıyan herkesin aklında farklı bir siz yani sizin farklı versiyonlarınız var.
Yolda karşılaştığınız, bir kafede göz göze geldiğiniz, beraber çalıştığınız, size bir anlık soru soran, çocukluğunuzdan beri sizi tanıyan herkes aklında sizinle ilgili bir imaj yaratıyor. Üst komşunuz, anneniz, eski sevgiliniz, öğretmeniniz, müdürünüz, sinemada yanınıza oturan yaşlı teyze, karşıdan karşıya geçirdiğiniz emekli öğretmen amca...
Ve işin en tuhaf tarafı da; siz ve sizin bu versiyonlarınızın hepsi bir birinden farklıdır.
Annenize göre dünyanın en iyi evladı, üst komşunuza göre somurtkan biri, iş arkadaşınıza göre gıcık, öğretmeninize göre fazla şakacı, spor salonundaki bro'ya göre çok inatçı, trafikte tartıştığınız kişiye göre tam bir göt, yolda göz kırptığınız genç kıza göre tatlı bir adam ve eski sevgilinize göre...neyse, hangisini anlatayım...
Sonuç olarak sizinle geçirilen zamana, sizin o anki duygularınıza ve ortama göre aslında size temas eden herkesin aklında farklı ve çok sayıda sizler oluşur.
Bazen de siz ve sizin o imajlarınız örtüşmez ve siz aslında öyle değil de böyle biri olduğunuzu anlatmaya veya açıklamaya çalışırsınız.
Ben de kendi adıma; eskiden insanlara nasıl bir ben olduğum konusunda uzun uzun açıklamalar yapardım. Sonra baktım ki onlar duymak istedikleri gibi anlıyorlar, vazgeçtim.
Şimdi her ne yapıyorsam sadece istediğim için yapıyorum. İsteyen istediği gibi düşünebilir ve anlayabilir.
Hayatım ve yaptıklarım ben, keyfim ve kahyası hariç hiç kimseyi ilgilendirmez.

Ve iyi ki varsın sevgili ruh taşı diyerek size soruyorum;
Sizi nasıl bilirler?


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder