1 Mart 2011 Salı

Yaşamak Üzerine...

Bu sabah biraz üşüyerek kalktım sıcacık yatağımdan. Bir kaç gündür küçük bir soğuk algınlığıyla uğraşıyorum. Sevgili bir dostumun cumartesi gecesi içtiği sigaralar da tuz biber oldu ama olsun O geceye değerdi...
Uzun süredir yaptığımın aksine bu sefer kahvaltı ile uğraşmadım ve bir protein kokteyili atarak çıktım evden.
İçimde tuhaf bir huzur vardı...
Bahar yaklaşıyor ve takvimler 1 Mart'ı gösteriyordu. Birden aklıma yapmak istediklerim geldi. Hayallerim, dileklerim ve yaşamak üzerine kafa yorduğum şeyler...
Belki de herkes hayatının bir döneminde kendisi için bir yapılacaklar listesi hazırlamalı ve o listeyi gerçeğe dönüştürmek için çaba sarf etmeli.
Karma felsefesi ve quantum düşünce ile ilgili daha önce burada bir yazı yazmıştım. Blog arşivinden isterseniz o yazıyı bir kez daha okuyabilirsiniz.
Hala cüzdanımın bir köşesinde üniversite yıllarından kalma bir küçük not parçası bulunur.
Üzerinde, Veteriner hekim, MBA, Advanced English ve Product Manager yazıyor o kağıt parçasının. Yani ta o yıllarda kendime koyduğum hedefleri yazıya dökmüş ve öyle yada böyle saklamışım.
Bugün, MBA yapmış, iyi düzeyde İngilizce bilen ürün müdürü bir veteriner hekimim...
Bugün başka hedefler yazacağım ve saklayacağım. Çünkü hayattan beklentilerimiz, biz büyürken daha doğrusu yaşlanırken değişiyor, tıpkı bizler gibi.
Bu sefer daha çok aşk yazacağım, daha çok huzur ve şükür, tatlı bir kız çocuğu ve baba olmak yazacağım, daha çok sağlık ve mutluluk...
Maddi kaygılarımın hayat sevincimin önüne geçmesine izin vermeyeceğim, dünün pişmanlıklarının ve yarının beklentilerinin de bugünü mahvetmesine.
Bencil olmadan önce BEN'i sevecek ve her zaman yaradana şükr edeceğim. Gökyüzünün mavisini daha çok izleyeceğim yada boğazının bu aralar yeşil olan rengini. Sokak köpeklerini daha fazla mıncıklayacağım. Baharla açacak çiçeklerin fotoğraflarını çekeceğim mesela.
Tedirgin fok bakışlı sıpa yeğenimle daha çok vakit geçireceğim bir dayı olarak:)
Daha çok istiklal caddesine gideceğim, baharla birlikte yine bir Çanakkale yapacağım.
Daha çok hayal kuracağım...
Hadi, siz de bir kıpraşın ve kendinize gelin, atın şu kasvetli ruh halini üzerinizden.
Bahar geliyor ve yaşamak üzerine daha çok kafa yormak lazım şimdi...

3 yorum:

  1. görücüye çıkmak da böyle bişey heralde:)))

    YanıtlaSil
  2. Hiç bu açıdan düşünmedim...
    Baba olmak ve kız çocuğu dediğim için mi böyle dedin??

    YanıtlaSil
  3. yok canim onlarla alakasi yok cuzdanindaki yazanlar yuzunden di... bu arada ben ingilteredeyim su anda ancak burda acabildim blogun... turkiyeden hala acilmiyodu:((

    YanıtlaSil