18 Nisan 2011 Pazartesi

Hayaller ve Gerçekler...


BMW M3....
420 beygir, beyaz renkli ve camları filmli...
En sevdiğim ve almayı HAYAL ettiğim arabadır kendileri.

Geçen gün yolda bunu düşünürken yanımdan aheste aheste ve nispet yaparcasına geçiverdi bir tanesi...
92 beygirlik arabamla yarışmaya kalkmadım tabi, sadece onu izleyip motor sesinin dinlemeye ve keyif almaya çalıştım.
Sonra sahibinin yerinde olmayı ve o direksiyonu tutmayı hayal ettim...
Ve felsefe böcüsü yine ısırdı...
"Aslında hepimiz başkalarının hayalini kurduğu şeylere sahibiz" diye düşündüm.
Fiziğim şöyle olsa dersin ve bir süre sonra yanından o fiziğe sahip insanlar geçer.
İşim, evim, saatim, sevgilim vs vs kısacası hayallerim dediğin şeyleri düşünürken onlara veya benzerlerine sahip insanları görürsün etrafında...
Peki senin hayallerin, ona sahip olan insanların da mı hayalidir yoksa o mülkiyet çok mu spontane gelişmiştir?
Bunu henüz bilmiyorum.
Ama biliyorum ki birileri senin hayallerine sahip...
Belki sen de başkalarınınkine...
İlla maddi olmak zorunda değil bu hayaller, yani para, ev, araba vs.
Manevi olarak da büyük boşluk içinde olan bir toplum olduğumuz için manevi hayalleri de buna dahil edebiliriz...
Huzur, iç bütünlük, kendine güven, kendine saygı vs...
Aslıda hayallerin bir kısmı gerçekten çalışırsak yapabileceğimiz şeyler...
E bazıları da bu dünyada pek mümkün görünmüyor - tabi diğer tarafta o imkanlar var mı bilemem...
*************************************************************************************
Birden aklıma Yüzüklerin Efendisi filminden Aragorn'un bir repliği geliyor;

Aragorn : Become who you were born to be...
Yani, olmak için doğduğun kişi ol diyor amca.
Höh be, sözün mükemmelliğine bakar mısınız?
İşte gerçek mutluluk bu olsa gerek, yani sen hayal dünyasında Polyannacılık oynarken eloğlu hayaline sımsıkı asılıyor ve onu gerçekleştiriyor.

Bir diğer replik de bir reklamdan;
"Bugün etrafınızda gördükleriniz, dün birilerinin hayaliydi..."
Peki, sizin hayalleriniz neler?
Ve onları gerçekleştirmek için ne yapıyorsunuz - tuvalette sigara içip onları düşünmekten başka yani?

PS: Resimde Kanji dilinde "Truth" yani "Gerçek" yazıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder